آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور از امروز/ ثبت نام با 50 درصد شهریه ثابت

به نام خداي عليم
 

اطلاعيه ويژه پذیرفته‌شدگان ورودي سال 1399 و انجام مراحل از ثبت نام تا نحوه شركت در امتحانات
كليه مراحل ثبت نام، پرداخت شهريه، انتخاب واحد، شركت در كلاسها و امتحانات به صورت غيرحضوري انجام مي گيرد. شایان ذکر است ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان براي تحويل مدارك و تشكيل پرونده به مرور و با رعايت نكات بهداشتي تا قبل از 15/9/99 انجام خواهد شد. پذیرفته شدگانی که از معافیت تحصیلی استفاده می‌نمایند (دانشجويان پسر) لازم است حداکثر تا قبل از شروع امتحانات به مرکز مراجعه و نسبت به معرفی آنها به سازمان وظیفه عمومی (پلیس + 10) اقدام شود. همچنين پذیرفته شدگان غیرایرانی لازم است جهت اخذ روادید تحصیلی به مرکز محل قبولی مراجعه تا نسبت به معرفی آنها به مراجع ذیصلاح اقدام لازم صورت پذیرد.

مرحله اول: عضويت در كانال اطلاع رساني دانشگاه و گروه پرسش و پاسخ دانشجويي
در كانال دانشگاه كليه اطلاعيه ها، اخبار مربوط به كلاسها، امور مربوط به وام هاي دانشجويي و برخي اخبار فرهنگي دانشگاه قرار داده مي شود. در انجام هر يك از مراحل ذيل چنانچه مشكل و يا سئوالي داشتيد مي توانيد در گروه پرسش و پاسخ دانشجويي كليه سئوالات خود را مطرح و از كارشناسان پاسخ خود را دريافت نماييد.
(لينك كانال دانشگاه) و (لينك گروه پرسش و پاسخ دانشجويي)
مرحله دوم: تكميل مشخصات و ارسال مدارك و دريافت "گزارش260" از طريق سيستم گلستان

كليه پذيرفته شدگان ميبايست از تاريخ 99/7/29 الي 99/8/10جهت پذيرش غير حضوري با شناسه كاربري و گذرواژه به شرح زير وارد سامانه گلستان به آدرس http://reg.pnu.ac.ir  شوند:

 شناسه كاربري: شماره پرونده b991  و گذرواژه : شماره ملي ( در صورتيكه در ابتداي كد ملي رقم صفر وجود داشته باشد بايد هنگام درج شناسه كاربري ثبت گردد.)
لازم به ذكر است در صورتيكه كد ملي شما در اطلاعات سنجش پر نشده باشد بايستي شماره شناسنامه خود را جهت ورود به سيستم وارد نماييد.


مثال : شناسه كاربري: b9915252043
گذرواژه: 0061111111
*درصورتيكه با شناسنامه ويا كدملي موفق به ورود به سيستم نشده ايد
شماره پرونده خود را در گذرواژه وارد نماييد.
 از طريق مسيرزير نسبت به تكميل اطلاعات و همچنين ارسال مدارك لازم اقدام نمائيد.
آموزش==> دانشجو==> پذيرش غيرحضوري==> "پذيرش غير حضوري دانشجويان جديدالورود"
مدارك لازم:
  • تصویر صفحه اول و صفحه توضیحات شناسنامه
  • تصویر کارت ملی (پشت و رو)
  • عکس رنگی با زمینه روشن بدون کلاه و عینک
  • مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه (ویژه آقایان)
  • تصویر مدرک دیپلم متوسطه
  • دارندگان دیپلم سالی واحدی یا ترمی واحدی علاوه بر مدرک دیپلم باید مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی خود را ارائه نمایند.
  • تصویر درخواست تاییدیه تحصیلی از دفاتر پیشخوان خدمت دولت برای آخرین مدرک تحصیلی ( در درخواست دانشجو نام مرکز/ واحد قبولی حتما درج شود)
  • تصویر فرم تکمیل شده تعهد اصالت مدارک بارگذاری شده (دانلود فرم تعهد اصالت مدارك)

تذكر1: حجم هر تصوير حداكثر 250كيلوبايت و فرمت آن jpg يا jpeg باشد.
تذكر2: جهت تهيه تاييديه تحصيلي به جاي مراجعه حضوري به دفاتر پيشخوان خدمت دولت مي توانيد با مراجعه به سايت http://emt.medu.ir نسبت به درخواست تاييديه اقدام نماييد.
تذكر3: دانشجويان پسر كه مي خواهند از معافيت تحصيلي استفاده نمايند در هنگام ثبت نام غيرحضوري بايد گزينه مشمول را انتخاب نمايند.
تذكر4: فرمهايي كه در آخرين مرحله بايد پرينت بگيريد در هنگام مراجعه حضوري و تشكيل پرونده به انضمام ساير مدارك به همراه داشته باشيد.

مرحله سوم: اطمينان از پذيرش توسط كارشناس رشته در دانشگاه
پس از تکمیل ثبت نام و بارگذاری مدارک توسط پذیرفته شده لازم است کارشناس آموزش مرکز حداکثر ظرف دو روز کاری نسبت به بررسی کامل مدارک بارگذاری شده و تایید و يا عدم تایید ثبت نام دانشجو در سامانه آموزشی گلستان اقدام نموده و پس از تایید کارشناس، امکان اخذ شماره دانشجویی، واریز شهریه و انتخاب واحد دانشجو فراهم می‌شود. براي اطمينان از پذيرش مي توانيد با دانشگاه تماس بگيريد.
(صفحه تماس با دانشگاه)
بعد از تكميل مراحل و پذيرش شما از مركز مي توانيد با  شناسه كاربري : شماره دانشجويي، گذرواژه: شماره شناسنامه  جهت ثبت نام و انتخاب واحد به سيستم گلستان مراجعه نماييد.
مرحله چهارم: پرداخت شهريه
كليه دانشجويان قبل از انجام انتخاب واحد، موظف به پرداخت50 درصد شهريه ثابت ميباشند و در صورت عدم پرداخت، امكان انجام انتخاب واحد ايشان مقدور نخواهد بود. لذا قبل از انجام انتخاب واحد از يكي از روشهاي زير نسبت به پرداخت شهريه اقدام نماييد:
  
الف) دريافت گزارش 163 از مسير زير و پرداخت شهريه :
         
منوي اصلي --> آموزش --> گزارش هاي آموزش --> شهريه --> ليست ها و آمارها-->  فرم واريز وجوه دانشگاه پيام نور
  
ب) پرداخت الكترونيكي شهريه از مسير زير :
    
منوي اصلي --> آموزش --> شهريه --> پرداختهاي الكترونيكي دانشجو

(راهنماي تصويري پرداخت الكترونيكي شهريه)
مرحله پنجم: دريافت برنامه هشت ترمه و منابع درسي
كليه دانشجويان مي بايست قبل از انتخاب واحد نسبت به دريافت برنامه هشت ترمه خود از سايت www.pnu.ac.ir اقدام نمايند.
(لينك اخذ برنامه هشت ترمه و منابع درسي)
برنامه هشت ترمه نشان مي دهد هر دانشجو در هر ترم بايد چه واحد هايي را انتخاب نمايد و كليه دروسي كه دانشجو بايد اخذ و بگذراند به همراه پيش نياز ها و همنيازها در اين برنامه وجود دارد.
منابع درسي جدولي است كه منبع درسي همه واحدهاي مصوب رشته را نشان مي دهد و شما بايد با توجه به واحدهاي ترم اول منبع درسي آن را نيز يادداشت نماييد. در منابع درسي بايد به ستون شرح پيوست دقت نماييد و مطلع شويد چه قسمتهايي از كتاب را بايد مطالعه نماييد و چه قسمتهايي حذف مي باشد.

مرحله ششم: انتخاب واحد
پس از پرداخت شهريه و گرفتن برنامه هشت ترمه، از مسير زير نسبت به انجام مرحله انتخاب واحد در سيستم گلستان اقدام نماييد و واحدهاي ترم يك را ثبت نماييد. ثبت نام ==> عمليات ثبت نام ==> "ثبت نام اصلي" اگر در اين مرحله به مشكلي برخورد نموديد و يا سئوالي داشتيد و يا ظرفيت گروه هاي درسي تكميل بود مي توانيد در گروه دانشجويي در سروش سئوال خود را مطرح و پاسخ را دريافت نماييد.
(راهنماي تصويري انتخاب واحد)
  • زمان انتخاب واحد دانشجویان از تاریخ 30/7/99 لغایت 11/8/99 می باشد.
  • در دانشگاه پيام نور استان يزد كلاسهاي به صورت تجميع شده در استان برگزار مي گردد بنابراين شما فقط مجاز به انتخاب دروسي هستيد كه در مقابل آنها يكي از مراكز استان يزد نوشته شده است.
  • دانشجوياني كه تمايل دارند به مركز يا واحد ديگري مهمان موقت ترمي و يا مهمان دائم شوند قبل از انتخاب واحد بايد درخواست خود را در سيستم گلستان از مسير دانشجو ==> درخواستها ==> درخواست مهمان موقت (يا دائم) به مراكز و واحدهاي داخلي ثبت نمايند و منتظر تأييد مركز مبدأ و مركز قصد شوند و بعد از اطمينان از تأييد مهماني آنها انتخاب واحد نمايند.
  • با توجه به تحصیل غیرحضوری در نیمسال اول 1400-1399، نیاز به مهمان شدن دانشجو در نیمسال مذکور نمی‌باشد اما در صورت تقاضا جهت اخذ دروس عملی و مهمان شدن، دانشجویان می‌توانند از تاریخ 30/7/99 لغایت 11/8/99 تقاضای مهمان خود را در سامانه جامع گلستان ثبت نمایند.
  • پذیرفته‌شدگانی که درس‌های گذرانده در دوره‌های کاردانی و کارشناسی مورد تائید دارند و متقاضی تطبیق واحد هستند،  قبل از انتخاب واحد بايد تقاضای کتبی و ریزنمرات تائید شده خود را به آموزش مرکز/ واحد ارائه کنند كه در مرکز/واحد رسیدگی شود. شایان ذکر است مدرک کاردانی دانش‌آموختگان دوره‌های کاردانی پیوسته (فاقد مدرک پیش‌دانشگاهی)، به جای مدرک پیش‌دانشگاهی ملاک عمل واقع مي شود. بدیهی است واحدهای گذرانده شده در دوره کاردانی این دسته از داوطلبان قابل معادلسازی نمی‌باشد.
مرحله هفتم: شركت در كلاسها
كلاسهاي دانشگاه پيام نور به صورت غيرحضوري و از طريق نرم افزار ادوبي كانكت برگزار مي گردد. برنامه كلاسي درسهايي كه شما انتخاب واحد كرده ايد در سامانه سهبا به آدرس http://sahba.pnu.ac.ir/sahba وجود دارد و مي توانيد با انتخاب مركز يزد، رشته و نام درس برنامه كلاسي را مشاهده و چاپ نماييد.
برنامه كلاسي روزانه و نيز نرم افزارهاي مورد نياز، راهنماها و نكات مهم براي شركت در كلاسها در سايت http://yazd.pnu.ac.ir  صفحه آموزش الكترونيكي وجود دارد. براي شركت در كلاسها نياز به نام كاربري و رمز نمي باشد و بايد از گزينه مهمان و با نوشتن نام و نام خانوادگي خود وارد كلاس شويد. راهنماهاي بيشتر در سايت فوق الذكر به تفصيل وجود دارد.
شركت در كلاسها در دانشگاه پيام نور براي واحدهاي تئوري اختياري مي باشد ولي در كلاسهاي عملي بايد شركت نماييد. كلاسهاي عملي با توجه به ماهيت درس، قابليت الكترونيكي شدن و يا شرايط كرونايي كشور يا به صورت الكترونيكي و يا حضوري برگزار مي گردد. كليه كلاسهايي كه در سهبا تعريف شده اند و شماره كلاس مجازي دارند به صورت الكترونيكي برگزار مي گردد و نحوه برگزاري كلاسهاي درسهايي مثل تربيت بدني و ورزش با توجه به شرايط در كانال دانشگاه اطلاع رساني خواهد شد.

مرحله هشتم: شركت در امتحانات پايان ترم و ميان ترم
در سيستم آموزشي پيام نور نمره كليه دروس شامل 8 نمره ميان ترم و 12 نمره پايان ترم مي باشد. نحوه آزمون ميان ترم و چگونگي محاسبه نمره آن در اختيار استاد است و مي تواند آزمون بگيرد و يا به صورت تحقيق ميداني و يا ساير روشهاي مدنظر اساتيد باشد. چنانچه دانشجويي در آزمون ميان ترم شركت نكند و يا تكليف مربوط به ميان ترم را به استاد ارائه نكند نمره پايان ترم وي براساس 20 محاسبه خواهد شد. آزمونهاي ميان ترم معمولا در برنامه پيام من برگزار مي گردد كه مي توانيد از سايت http://pm.pnu.ac.ir دانلود و نصب نماييد. در صورتي كه از كامپيوتر و يا لب تاپ استفاده مي كنيد نياز به نصب نيست و مستقيما از سايت فوق وارد شويد ولي اگر از تلفن هوشمند استفاده مي كنيد برحسب اندرويد و يا اپل بودن يكي از نرم افزارها را انتخاب و نصب نماييد. بعد از پرداخت حق عضويت مي توانيد از امكانات اين برنامه استفاده نماييد. جهت اطلاع از زمان و نحوه ميان ترمها و پايان ترمها بايد در كلاسها شركت نماييد. نام كاربري پيام من شماره دانشجويي و رمزعبور كد ملي شما مي باشد.

راهنمای ثبت نام و انتخاب واحد رشته حسابداری
راهنمای ثبت نام و انتخاب واحد رشته روانشناسی
راهنمای ثبت نام و انتخاب واحد رشته مدیریت بازرگانی
راهنمای ثبت نام و انتخاب واحد رشته علوم تربیتی
راهنمای ثبت نام و انتخاب واحد رشته مدیریت دولتی
راهنمای ثبت نام و انتخاب واحد رشته مشاوره
راهنمای ثبت نام و انتخاب واحد رشته علوم ورزشی
راهنمای ثبت نام و انتخاب واحد رشته حقوق
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر